AKTUALNOŚCI Drukuj Zapisz

podpis elektroniczny burmistrza miasta brańsk agaty puchalskiej

Zarządzenie Burmistrza w sprawie ogłoszenia naboru kandydatów do Miejskiej Rady Seniorów

Opublikowane dn. 13-02-2025

attach_file_add

ZARZĄDZENIE NR 65/2025

BURMISTRZA MIASTA BRAŃSK

z dnia 6 lutego 2025 r.

 

w sprawie ogłoszenia naboru kandydatów do Miejskiej Rady Seniorów w Brańsku, określenia wzoru formularza zgłoszeniowego oraz ustalenia terminu zgłaszania kandydatów do Miejskiej Rady Seniorów.

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz.U. z 2024, poz. 1465 z późn. zm.) oraz Uchwały Nr X/64/2025 Rady Miasta Brańsk z dnia 3 lutego 2025 r. w sprawie powołania Miejskiej Rady Seniorów oraz nadania jej statutu (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z dnia 05.02.2025 r., poz. 695), zarządzam co następuje:

§1. Ogłaszam nabór kandydatów do Miejskiej Rady Seniorów w Brańsku.

§2.

1. Nabór do Miejskiej Rady Seniorów przeprowadza się na podstawie zapisów Rozdziału II Statutu Miejskiej Rady Seniorów - "Tryb i kryteria wyboru członków Rady Seniorów ".

2. Treść ogłoszenia o naborze kandydatów do Miejskiej Rady Seniorów z podanym terminem zgłaszania kandydatów do Rady Seniorów stanowi Załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§3. Określa się wzór formularza zgłoszenia kandydatów do Miejskiej Rady Seniorów stanowiący Załącznik Nr 2. Załącznik Nr 3 stanowi ogólna klauzula informacyjna ochrony danych osobowych.

§4. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta Brańsk.

§5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem jego podpisania.

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 1

do Zarządzenia Nr 65/2025

Burmistrza Miasta Brańsk

z dnia 6 lutego 2025 r.

OGŁOSZENIE O NABORZE KANDYDATÓW

DO MIEJSKIEJ RADY SENIORÓW W BRAŃSKU

 

 Burmistrz Miasta Brańsk ogłasza nabór kandydatów do Miejskiej Rady Seniorów na kadencję 2025-2029. Miejska Rada Seniorów w Brańsku składająca się z 10 członków pełniących funkcję konsultacyjną, doradczą i inicjatywną współpracować będzie z organami Miasta Brańsk w obszarach dotyczących osób starszych.

  1. Kandydatami na członka Miejskiej Rady Seniorów może być osoba pełnoletnia, będąca przedstawicielem osób starszych, przedstawicielem podmiotów działających na rzecz osób starszych, w szczególności przedstawicielem organizacji pozarządowych, których miejsce zamieszkania znajduje się na terenie Miasta Brańsk.
  2. Przedstawiciele podmiotów zawodowo lub społecznie zajmujących się problematyką senioralną oraz osoba, która nie została skazana przez sąd prawomocnym wyrokiem za przestępstwo popełnione z winy umyślnej.
  3. Kandydaci na członków Miejskiej Rady Seniorów zgłaszają się samodzielnie w przypadku przedstawicieli osób starszych albo są zgłaszani przez podmioty, o których mowa w pkt. 1- 2. Podmiot, o którym mowa w pkt. 1- 2 może zgłosić tylko jednego kandydata na członka Rady Seniorów
  4. Nabór kandydatów prowadzony jest w terminie od dnia 02.2025 r. do dnia 14.02.2025 r. Zgłoszenia złożone po terminie lub niekompletne nie zostaną rozpatrzone.
  5. Zgłoszenia kandydatów na formularzu stanowiącym załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 65/2025 Burmistrza Miasta Brańsk z dnia 6 lutego 2025 r. w sprawie ogłoszenia naboru kandydatów do Miejskiej Rady Seniorów Miasta Brańsk, określenia wzoru formularza zgłoszeniowego oraz ustalenia terminu zgłaszania kandydatów do Miejskiej Rady Seniorów należy składać w Sekretariacie Urzędu Miasta Brańsk ul. Rynek 8, 17-120 Brańsk.
  6. Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie internetowej https://bransk.um.gov.pl – Aktualności
  7. Zgłoszenia kandydatów do Miejskiej Rady Seniorów podlegają weryfikacji formalnej dokonywanej przez komisję powołaną przez Burmistrza Miasta Brańsk.

 

Załączniki do ogłoszenia:

- Formularz zgłoszeniowy kandydata – załącznik nr 2 zarządzenia - do pobrania na dole strony

- Ogólna klauzula informacyjna ochrony danych osobowych - załącznik nr 3 zarządzenia

 

Załącznik Nr 2

do Zarządzenia Nr 65/2025

Burmistrza Miasta Brańsk

z dnia 6 lutego 2025 r.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY KANDYDATA

 

DO MIEJSKIEJ RADY SENIORÓW W BRAŃSKU

Pełna nazwa organizacji/ podmiotu

 .......................................................................................................................................

Dokładny adres organizacji/ podmiotu

 .......................................................................................................................................

Dane kontaktowe: numer tel., adres e-mail

 .......................................................................................................................................

Zgłaszam kandydaturę

………………………………………………………………………………………

(imię i nazwisko kandydata)

…………………………                                               ………………………………………..

Miejscowość, data                                                                                             Funkcja i czytelny podpis osoby/ osób podmiotu                                                                                                                                                        zgłaszającego

 

 

 

Dane kandydata (wypełnia kandydat)

 

Imię i nazwisko

 .......................................................................................................................................

Data urodzenia

 .......................................................................................................................................

Adres zamieszkania/korespondencyjny

(jeżeli jest inny niż adres zamieszkania)

 .......................................................................................................................................

Numer telefonu,

adres e-mail

 .......................................................................................................................................

Wykształcenie/ zawód *

 .......................................................................................................................................

Pełnione funkcje *

 .......................................................................................................................................

 

Opis doświadczenia kandydata, w szczególności w zakresie działań prowadzonych w obszarze polityki senioralnej oraz wspierania osób starszych

……………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Uzasadnienie zgłoszenia kandydata/ ubiegania się o członkostwo w Miejskiej Radzie Seniorów

……………………………………………………………………………………………………………………………………

Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na kandydowanie i potwierdzenie prawdziwości danych zawartych w formularzu zgłoszeniowym.

 

Ja niżej podpisany(a) .................................................................................................................. oświadczam, że wyrażam zgodę na kandydowanie na członka Miejskiej Rady Seniorów w Brańsku. Jednocześnie oświadczam, że dane zawarte w niniejszym formularzu są zgodne ze stanem prawnym i faktycznym.

…………………………..                                          …………………………………………...

   (Miejscowość, data)                                                                                              (Czytelny podpis kandydata)

 

* jeśli dotyczy

Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1 oraz zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z  dnia 10 maja 2018 r. (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781 z późn. zm.) w niniejszym formularzu na potrzeby naboru kandydatów na członka do Miejskiej Rady Seniorów w Brańsku, jak również  w celu pełnienia funkcji członka Miejskiej Rady Seniorów w Brańsk, w tym przechowywania tych danych przez okres kadencji Miejskiej Rady Seniorów.

…………………………..                                          …………………………………………...

  (Miejscowość, data)                                                                                                (Czytelny podpis kandydata)

Załącznik Nr 3

                                                                                                                      do Zarządzenia Nr 65/2025

Burmistrza Miasta Brańsk

z dnia 6 lutego 2025 r.

 

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY – KLIENT URZĘDU MIASTA BRAŃSK

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Burmistrz Miasta Brańsk, ul. Rynek 8, 17-120 Brańsk zwany dalej Administratorem. Administrator prowadzi operacje przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.

2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: Rafał Andrzejewski iod.r.andrzejewski@szkoleniaprawnicze.com.pl, nr tel: 504976690.

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacja obowiązków lub uprawnień gminy wynikających z przepisów prawa oraz wykonania określonych prawem zadań realizowanych dla dobra publicznego,

a w szczególności:

a. spraw publicznych o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów,

b. zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. w szczególności obejmujące sprawy:

 ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej;

 gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego;

 wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz;

 działalności w zakresie telekomunikacji;

 lokalnego transportu zbiorowego;

 ochrony zdrowia;

 pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych;

 wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;

 gminnego budownictwa mieszkaniowego;

 edukacji publicznej;

 kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami

 kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych;

 targowisk i hal targowych;

 zieleni gminnej i zadrzewień;

 cmentarzy gminnych;

 porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego;

 utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych;

 polityki prorodzinnej, w tym zapewnienia kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej;

 wspierania i upowszechniania idei samorządowej, w tym tworzenia warunków do działania i rozwoju

jednostek pomocniczych i wdrażania programów pobudzania aktywności obywatelskiej;

 promocji gminy;

 współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 1817 i 1948 oraz z 2017 r. poz. 60 i 573);

 współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw;

c. innych spraw publicznych ustawowo przekazanych;

d. zadań zleconych z zakresu administracji rządowej na podstawie ustawy oraz porozumień;

e. zadań z zakresu właściwości powiatu oraz województwa na podstawie porozumień z tymi jednostkami.

4. Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a, b, c, d, e oraz art. 9 ust. 2 lit. a, b, c, g, i, j Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE.L Nr 119, str. 1) (dalej zwane RODO) oraz inne akty prawne, w szczególności Ustawa z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz. U. 2017 poz. 1875) wraz z rozporządzeniami wykonawczymi.

5. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane odbiorcom danych np. z którymi Administrator zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w szczególności w zakresie obsługi informatycznej, prawnej, księgowej, ochrony osób i mienia lub ochrony danych osobowych.

6. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych wynika z przepisów prawa i jest niezbędne do realizacji zadań Administratora wynikających z przepisów prawa. W przypadku niepodania tych danych, niemożliwa jest realizacja w/w celów. W pozostałym zakresie Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody lub na podstawie innych przesłanek dopuszczalności przetwarzania wskazanych w art. 6 i 9 RODO.

7. Posiada Pani/Pan prawo do:

a. żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych oraz powiadomienia odbiorców danych o sprostowaniu lub usunięciu danych osobowych lub ograniczeniu przetwarzania;

b. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;

c. wniesienia sprzeciwu wobec zautomatyzowanego podejmowania decyzji w indywidualnych przypadkach, w tym profilowania;

d. przenoszenia danych osobowych;

e. otrzymywania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu;

f. wniesienia skargi do organu nadzorczego;

g. cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie przesłanki legalności jakim jest zgoda na przetwarzanie danych.

8. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

9. W przypadku wyczerpania przesłanek zawartych w przepisach art. 6 ust. 1 lit. a i art. 9 ust. 2 lit. a RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

10. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wykonywania zadań, o których mowa w pkt 3 oraz przez wymagany w świetle obowiązującego prawa okres po zakończeniu ich wykonywania w celu ich archiwizowania oraz ewentualnego dochodzenia roszczeń a także w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych.

11. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazane do Państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. Jeżeli doszłoby do w/w przekazania zastanie Pani/Pan poinformowany o stwierdzeniu lub braku stwierdzenia przez Komisję Europejską odpowiedniego stopnia ochrony.

Autor: Patryk Makowski
Powrót