ZARZĄDZENIE NR 65/2025
BURMISTRZA MIASTA BRAŃSK
z dnia 6 lutego 2025 r.
w sprawie ogłoszenia naboru kandydatów do Miejskiej Rady Seniorów w Brańsku, określenia wzoru formularza zgłoszeniowego oraz ustalenia terminu zgłaszania kandydatów do Miejskiej Rady Seniorów.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz.U. z 2024, poz. 1465 z późn. zm.) oraz Uchwały Nr X/64/2025 Rady Miasta Brańsk z dnia 3 lutego 2025 r. w sprawie powołania Miejskiej Rady Seniorów oraz nadania jej statutu (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z dnia 05.02.2025 r., poz. 695), zarządzam co następuje:
§1. Ogłaszam nabór kandydatów do Miejskiej Rady Seniorów w Brańsku.
§2.
1. Nabór do Miejskiej Rady Seniorów przeprowadza się na podstawie zapisów Rozdziału II Statutu Miejskiej Rady Seniorów - "Tryb i kryteria wyboru członków Rady Seniorów ".
2. Treść ogłoszenia o naborze kandydatów do Miejskiej Rady Seniorów z podanym terminem zgłaszania kandydatów do Rady Seniorów stanowi Załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§3. Określa się wzór formularza zgłoszenia kandydatów do Miejskiej Rady Seniorów stanowiący Załącznik Nr 2. Załącznik Nr 3 stanowi ogólna klauzula informacyjna ochrony danych osobowych.
§4. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta Brańsk.
§5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem jego podpisania.
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 65/2025
Burmistrza Miasta Brańsk
z dnia 6 lutego 2025 r.
OGŁOSZENIE O NABORZE KANDYDATÓW
DO MIEJSKIEJ RADY SENIORÓW W BRAŃSKU
Burmistrz Miasta Brańsk ogłasza nabór kandydatów do Miejskiej Rady Seniorów na kadencję 2025-2029. Miejska Rada Seniorów w Brańsku składająca się z 10 członków pełniących funkcję konsultacyjną, doradczą i inicjatywną współpracować będzie z organami Miasta Brańsk w obszarach dotyczących osób starszych.
Załączniki do ogłoszenia:
- Formularz zgłoszeniowy kandydata – załącznik nr 2 zarządzenia - do pobrania na dole strony
- Ogólna klauzula informacyjna ochrony danych osobowych - załącznik nr 3 zarządzenia
Załącznik Nr 2
do Zarządzenia Nr 65/2025
Burmistrza Miasta Brańsk
z dnia 6 lutego 2025 r.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY KANDYDATA
DO MIEJSKIEJ RADY SENIORÓW W BRAŃSKU
Pełna nazwa organizacji/ podmiotu | ....................................................................................................................................... |
Dokładny adres organizacji/ podmiotu | ....................................................................................................................................... |
Dane kontaktowe: numer tel., adres e-mail | ....................................................................................................................................... |
Zgłaszam kandydaturę
………………………………………………………………………………………
(imię i nazwisko kandydata)
………………………… ………………………………………..
Miejscowość, data Funkcja i czytelny podpis osoby/ osób podmiotu zgłaszającego
Dane kandydata (wypełnia kandydat)
Imię i nazwisko | ....................................................................................................................................... |
Data urodzenia | ....................................................................................................................................... |
Adres zamieszkania/korespondencyjny (jeżeli jest inny niż adres zamieszkania) | ....................................................................................................................................... |
Numer telefonu, adres e-mail | ....................................................................................................................................... |
Wykształcenie/ zawód * | ....................................................................................................................................... |
Pełnione funkcje * | ....................................................................................................................................... |
Opis doświadczenia kandydata, w szczególności w zakresie działań prowadzonych w obszarze polityki senioralnej oraz wspierania osób starszych
……………………………………………………………………………………………………………………………………
Uzasadnienie zgłoszenia kandydata/ ubiegania się o członkostwo w Miejskiej Radzie Seniorów
……………………………………………………………………………………………………………………………………
Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na kandydowanie i potwierdzenie prawdziwości danych zawartych w formularzu zgłoszeniowym.
Ja niżej podpisany(a) .................................................................................................................. oświadczam, że wyrażam zgodę na kandydowanie na członka Miejskiej Rady Seniorów w Brańsku. Jednocześnie oświadczam, że dane zawarte w niniejszym formularzu są zgodne ze stanem prawnym i faktycznym.
………………………….. …………………………………………...
(Miejscowość, data) (Czytelny podpis kandydata)
* jeśli dotyczy
Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1 oraz zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781 z późn. zm.) w niniejszym formularzu na potrzeby naboru kandydatów na członka do Miejskiej Rady Seniorów w Brańsku, jak również w celu pełnienia funkcji członka Miejskiej Rady Seniorów w Brańsk, w tym przechowywania tych danych przez okres kadencji Miejskiej Rady Seniorów.
………………………….. …………………………………………...
(Miejscowość, data) (Czytelny podpis kandydata)
Załącznik Nr 3
do Zarządzenia Nr 65/2025
Burmistrza Miasta Brańsk
z dnia 6 lutego 2025 r.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY – KLIENT URZĘDU MIASTA BRAŃSK
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Burmistrz Miasta Brańsk, ul. Rynek 8, 17-120 Brańsk zwany dalej Administratorem. Administrator prowadzi operacje przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: Rafał Andrzejewski iod.r.andrzejewski@szkoleniaprawnicze.com.pl, nr tel: 504976690.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacja obowiązków lub uprawnień gminy wynikających z przepisów prawa oraz wykonania określonych prawem zadań realizowanych dla dobra publicznego,
a w szczególności:
a. spraw publicznych o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów,
b. zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. w szczególności obejmujące sprawy:
ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej;
gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego;
wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz;
działalności w zakresie telekomunikacji;
lokalnego transportu zbiorowego;
ochrony zdrowia;
pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych;
wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
gminnego budownictwa mieszkaniowego;
edukacji publicznej;
kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami
kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych;
targowisk i hal targowych;
zieleni gminnej i zadrzewień;
cmentarzy gminnych;
porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego;
utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych;
polityki prorodzinnej, w tym zapewnienia kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej;
wspierania i upowszechniania idei samorządowej, w tym tworzenia warunków do działania i rozwoju
jednostek pomocniczych i wdrażania programów pobudzania aktywności obywatelskiej;
promocji gminy;
współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 1817 i 1948 oraz z 2017 r. poz. 60 i 573);
współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw;
c. innych spraw publicznych ustawowo przekazanych;
d. zadań zleconych z zakresu administracji rządowej na podstawie ustawy oraz porozumień;
e. zadań z zakresu właściwości powiatu oraz województwa na podstawie porozumień z tymi jednostkami.
4. Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a, b, c, d, e oraz art. 9 ust. 2 lit. a, b, c, g, i, j Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE.L Nr 119, str. 1) (dalej zwane RODO) oraz inne akty prawne, w szczególności Ustawa z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz. U. 2017 poz. 1875) wraz z rozporządzeniami wykonawczymi.
5. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane odbiorcom danych np. z którymi Administrator zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w szczególności w zakresie obsługi informatycznej, prawnej, księgowej, ochrony osób i mienia lub ochrony danych osobowych.
6. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych wynika z przepisów prawa i jest niezbędne do realizacji zadań Administratora wynikających z przepisów prawa. W przypadku niepodania tych danych, niemożliwa jest realizacja w/w celów. W pozostałym zakresie Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody lub na podstawie innych przesłanek dopuszczalności przetwarzania wskazanych w art. 6 i 9 RODO.
7. Posiada Pani/Pan prawo do:
a. żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych oraz powiadomienia odbiorców danych o sprostowaniu lub usunięciu danych osobowych lub ograniczeniu przetwarzania;
b. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
c. wniesienia sprzeciwu wobec zautomatyzowanego podejmowania decyzji w indywidualnych przypadkach, w tym profilowania;
d. przenoszenia danych osobowych;
e. otrzymywania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu;
f. wniesienia skargi do organu nadzorczego;
g. cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie przesłanki legalności jakim jest zgoda na przetwarzanie danych.
8. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
9. W przypadku wyczerpania przesłanek zawartych w przepisach art. 6 ust. 1 lit. a i art. 9 ust. 2 lit. a RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
10. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wykonywania zadań, o których mowa w pkt 3 oraz przez wymagany w świetle obowiązującego prawa okres po zakończeniu ich wykonywania w celu ich archiwizowania oraz ewentualnego dochodzenia roszczeń a także w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych.
11. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazane do Państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. Jeżeli doszłoby do w/w przekazania zastanie Pani/Pan poinformowany o stwierdzeniu lub braku stwierdzenia przez Komisję Europejską odpowiedniego stopnia ochrony.